Prawdziwy rynek pracy w Internecie

Tym sposobem docieramy do sedna.

Jeżeli nie ma powszechnie takich mechanizmów kulturowych i operacyjnych, które działają jak poczta pantoflowa na wiosce („najlepszym murarzem jest Łysy Józio, popytaj Zawiślaków, on u nich budował”), a byłyby one korzystne zarówno dla szukających pracy jak i pracowników – to należy je stworzyć.

I to jest właśnie geneza powstania Serwisu Społecznościowego www.hey-ho.pl – Praca, Pracownik, Pracodawca.

Postanowiliśmy stworzyć system, który zniweluje niedobór polecanych pracowników i sprawdzonych pracodawców. Który zachęci szukających pracy do czynnego wykazywania swojego przygotowania zawodowego i swojej aktywności, poprzez zdobywanie wiarygodnych referencji oraz ciągłe działanie na rzecz poprawy swojego wizerunku i wyróżniania się na tle innych. Mechanizmy działające w hey-ho.pl generują taką aktywność w najprostszy z możliwych sposobów – ona się zwyczajnie opłaca.

Przy tym pracownik ma możliwość zadbania, by przyszły pracodawca poznał go z wielu stron - bo w końcu nie wiadomo, jakich cech oczekuje najbardziej – dlatego kolekcja rekomendacji, opinii i komentarzy nie jest ograniczona tylko do byłych zleceniodawców, ale może być gromadzona z całego środowiska, w którym szukający egzystuje, od znajomych, rodziny i współpracowników.

Przyszły pracodawca, nie musi już strzelać licząc na łut szczęścia lub wiedzę doświadczonych (acz drogich) konsultantów HR, bo otrzymuje od nas – twórców i użytkowników hey-ho.pl - lunetę, dzięki której może szybko, podczas szukania, prześwietlić każdego kandydata, czytając opinie o nim lub pytając o niego tych, którzy będąc w jego otoczeniu, najwięcej o tej osobie wiedzą. Dzięki temu minimalizuje ryzyko i nie naraża się na „kosztowne pudło”.